Prokovovaci nyty - uz jsou zkusenosti ?

Rollfree rollfree@volny.cz
Pátek Září 5 21:55:41 CEST 2008

A musi se to skutecne pajet (hlavne nahore) ?
Nestaci ten mechanicky kontakt ? Cekal bych, ze ten nyt bude
trochu vymysleny tak, aby aspon jeho horni cepicka (ktera se
nerozklepava) byla trochu napruzena (tj. nebyla rovna, ale konkavni)
a tak by to drzelo napruzenim bez pajeni. Nebo to pripadne jen
trochu podmaznout pastou a prefouknut pistoli.
Nejde mi o usetreni prace s pajenim ale o to, aby ten prokov
byl co nejmensi, jak plosne, tak hlavne vyskove.

Ten nytovac (jak psal pan Zahradnik) by byl asi elegantni, ale cena
byla myslim nekde kolem 7000 Kc a to uz mi taky prijde docela dost.
Pisete, ze cena vychazi vysoko. Materialove se mi to ale nezda
tak dramaticke, ty nyty z Conrada snad staly nejakych 0.60 Kc/kus
(tj. cca 0.025 E po vasem ;-)

Troufnete si to dat pod nejakou stonozku ? Da se to udelat tak nizke ?

Diky za info.
rollfree

*****************************

Od: "Peter Adamec" <max13@atlas.sk>

S trochou zrucnosti ide jedna diera spravit za pol minuty maximalne minutu.
Bezne ich pouzivam na vyrobu prototypov a funguju presne tak ako
potrebujem. Bral som tie zo Spiezalu, z conradu som neskusal. Kedze
dosky si robim doma nerobim masku a tak nemam problem ani s velkostou
padov. velkost pouzivam pre nitok minimalne 60mil priemer letovacej
plosky a 0.9mm vrtak (nemam 0.85 vrtak a 0.8 je maly). (pre nit s
velkostou diery 0.6mm)
Nity zaberaju na doske trosicku viac miesta ako drotik ale robim ich
podstatne rychlejsie ako drotikovanie. Bezne ich naosadzam niekolko do
dierok, zhora prilozim tvrdu rovnu kovovu podlozku, otocim hore nohami a
rozklepavam ich pekne jeden po druhom bez toho aby som musel otacat
dosku pre kazdy nit. Obletujem ich potom jeden po druhom bez toho aby
som musel pustat pajku z ruky.
Treba si vsak uvedomit ze plosak co takto vznikne nerobite pre to aby
vysiel lacnejsie ale aby ste ho behom doobedia mali v ruke a do vecera
aj osadeny. Nitky nevychadzaju vobec nijak lacno ked sa to nazratava na
dosku. U mna sa vyskytuje bezne doska so 50 prekovmi a vela krat som
zistil ze celkove naklady (emulzia, kuprextit)+ celkovy straveny cas
vyrazne prekracuju naklady vyroby co i len jednej dosky profesionalne.

Peter A.