Prokovovaci nyty - uz jsou zkusenosti ?

Peter Adamec max13@atlas.sk
Pátek Září 5 14:17:53 CEST 2008

S trochou zrucnosti ide jedna diera spravit za pol minuty maximalne minutu.
Bezne ich pouzivam na vyrobu prototypov a funguju presne tak ako
potrebujem. Bral som tie zo Spiezalu, z conradu som neskusal. Kedze
dosky si robim doma nerobim masku a tak nemam problem ani s velkostou
padov. velkost pouzivam pre nitok minimalne 60mil priemer letovacej
plosky a 0.9mm vrtak (nemam 0.85 vrtak a 0.8 je maly). (pre nit s
velkostou diery 0.6mm)
Nity zaberaju na doske trosicku viac miesta ako drotik ale robim ich
podstatne rychlejsie ako drotikovanie. Bezne ich naosadzam niekolko do
dierok, zhora prilozim tvrdu rovnu kovovu podlozku, otocim hore nohami a
rozklepavam ich pekne jeden po druhom bez toho aby som musel otacat
dosku pre kazdy nit. Obletujem ich potom jeden po druhom bez toho aby
som musel pustat pajku z ruky.
Treba si vsak uvedomit ze plosak co takto vznikne nerobite pre to aby
vysiel lacnejsie ale aby ste ho behom doobedia mali v ruke a do vecera
aj osadeny. Nitky nevychadzaju vobec nijak lacno ked sa to nazratava na
dosku. U mna sa vyskytuje bezne doska so 50 prekovmi a vela krat som
zistil ze celkove naklady (emulzia, kuprextit)+ celkovy straveny cas
vyrazne prekracuju naklady vyroby co i len jednej dosky profesionalne.

Peter A.