Mala vrtacka, frezka, bruska do ruky ?

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Září 4 12:02:52 CEST 2008

Jeste se na CNC foru ted diskutuje vreteno z ATASu Nachod viz.:
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=1662&start=0

tohle psal jeden z majitelu:

koupil jsem si ve firmě ATAS Náchod vřeteno FT4C52G. Musím přiznat, že
není ideální. Nemá totiž axiální ložisko. Technik vývojového pracoviště
mě při nákupu ujistil, že na obrábění dřeva (já totiž obrábím jen dřevo
nikoliv profi, ale hobby) vystačím s tímto provedením bez úprav a
úpravám se nebrání. Kdyby se něco vysypalo, tak v rámci záruky mi
vřeteno opraví. Oprav zatím nebylo třeba. Vřeteno opravdu pracuje bez
závad jako vítr už dva měsíce.
Mohu srovnávat toto vřeteno s PROTOOLem DGP 30-8 E. ATAS má stabilnější
otáčky a je téměř nehlučné. Nevýhodou je že potřebuje frekvenční měnič.
Upínání nástroje je téměř shodné. ATAS používá kleštiny Bosch.
Co vás zde možná osloví je možnost nákupu jen některých součástek
vřetene a motor si složit sám. A tak mě napadlo vynechat při nákupu
hřídel, nahradit ji tak, aby oložiskování a třeba i upínání bylo podle
gusta uživatele. Technické oddělení ATASu poskytne i některé výkresy.
Já osobně sním o automatické výměně nástrojů.
Poradí mi někdo nebo vymyslí zde někdo něco?
Ještě cena – cca 4500 Kč (bez DPH).

Radek Vicek