Mereni obdelnikoveho napeti na vystupu menice

Středa Září 3 10:09:43 CEST 2008

Aha, asi chápu, v čem se lišíme. Z napěťového průběhu jsem schopen vypočítat KOEFICIENT pro efektivní hodnotu. Pro sinus 0,707 např. Ale nejsem schopen bez znalosti proudu / odporu vypočítat kolik topím (konkrétně). Takže asi tak ...

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Wednesday, September 03, 2008 9:28 AM
To: HW-news
Subject: Re: Mereni obdelnikoveho napeti na vystupu menice

Efektivní hodnotu má smysl počítat pro nezávislou veličinu (což je v 95 % případů napětí). A je definována tak, že když k odporu připojím stejnosměrný proud/napětí o shodné velikosti, jako je ta efektivní, mělo by to topit stejně.

Není důležité, zda jsou v měřící soustavě k dispozici obě veličiny. Důležité je, že odpor by při dané ss hodnotě právě takhle topil.

PH

From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky@linde-mh.cz> No, nevím, ... když už tedy polemizujeme, pokud budu mít napěťový průběh jakýsi (obdélník, sinus ...) ale s nulovým proudem (prostě budu měřit zásuvku osciloskopem) tak mi integrál té plochy vyjde nenulový avšak efekt nulový jest. Takže si dovolím nesouhlasit ale pouze s tou částí Vašeho tvrzení že pokud se jedná o efektivní  hodnotu je jedno zda je počítána z proudu či z napětí. Nebo možná je nutno někde říci i jaký je odpor zíátěže a pak ho uvažovat.

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Lubor Otta Zase se dostávám k e-mailu, abych obhájil své názory.
Efektivní hodnota je odmocnina plochy pod křivkou kvadrátu proudu, nebo napětí, jak je libo.
Pro představu DC napětí o velikosti ef hodnoty vykoná na odporové zátěži stejnou práci jako střídavé napětí od kterého tu ef. hodnotu počítáme. Když nechcete integrovat, na této větě můžete postavit kalorimetrický nebo fotometrický experiment, který zjistí efektivní hodnotu neznámého průběhu.
(stopnu za jak dloho se v konvici ohřeje voda, expozimetrem změřím svit
žárovky)

Slovy z pohledu žárovky jsem chtěl zdůraznit, že na indukční zátěži stejný průběh vykoná práci jinou, a měniče určené pro regulaci otáček motorů skutečně mnění efektivní hodnotu výstupu podle okamžitých otáček, s otáčkami napětí roste.