Mereni obdelnikoveho napeti na vystupu menice

Středa Září 3 09:18:07 CEST 2008

No, nevím, ... když už tedy polemizujeme, pokud budu mít napěťový průběh jakýsi (obdélník, sinus ...) ale s nulovým proudem (prostě budu měřit zásuvku osciloskopem) tak mi integrál té plochy vyjde nenulový avšak efekt nulový jest. Takže si dovolím nesouhlasit ale pouze s tou částí Vašeho tvrzení že pokud se jedná o efektivní  hodnotu je jedno zda je počítána z proudu či z napětí. Nebo možná je nutno někde říci i jaký je odpor zíátěže a pak ho uvažovat.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Wednesday, September 03, 2008 8:56 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Mereni obdelnikoveho napeti na vystupu menice

Zase se dostávám k e-mailu, abych obhájil své názory.
Efektivní hodnota je odmocnina plochy pod křivkou kvadrátu proudu, nebo napětí, jak je libo.
Pro představu DC napětí o velikosti ef hodnoty vykoná na odporové zátěži stejnou práci jako střídavé napětí od kterého tu ef. hodnotu počítáme. Když nechcete integrovat, na této větě můžete postavit kalorimetrický nebo fotometrický experiment, který zjistí efektivní hodnotu neznámého průběhu. (stopnu za jak dloho se v konvici ohřeje voda, expozimetrem změřím svit žárovky)

Slovy z pohledu žárovky jsem chtěl zdůraznit, že na indukční zátěži stejný průběh vykoná práci jinou, a měniče určené pro regulaci otáček motorů skutečně mnění efektivní hodnotu výstupu podle okamžitých otáček, s otáčkami napětí roste.
Lubor