OT: Mereni obdelnikoveho napeti na vystupu menice

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Úterý Září 2 19:58:38 CEST 2008

Hezky vecer,

    nic vice nevim, protoze na stinitku osciloskopu jsou jen cary
odzhora dolu a to je vsechno.Nemam totiz sondu s pomerem 1:100 a s tou
1:10 je obrazek moc veliky, takze opravdu nevim, jak to na vystupu
presne vypada. Ale osciloskop mi rekl, ze mezi kurzory je 496V. Kdyz
jsem koukala na jine vinuti vystupniho trafa (me jich nekolik a tohle je
vystup pro synchronizaci dalsiho menice), tak tam jsou krasne obdelniky,
jen s velice uzkymi prekmity na obe strany. Je to jen takova jehla.
Podle vystupu na te synchronizacni lince usuzuji, ze i napeti na hlavnim
sekundaru bude mit stridu 1:1 a podobny tvar. Vice bohuzel rici nemohu,
pac to nevim.

    Jinak vystup menice je castecne stabilizovany a je jedno, jestli jej
nastavim na 50, 75 nebo 275Hz, podle papiru by mel davat stale stejne
napeti. A kdyz to vezmu podle svitu zarovky, tak take dava. Na vsech
frekvencich sviti zarovka stejne, jen na te nejvyssi jeste ke sviceni
zpiva :-)

					Saša K. Svobodová

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz