RE: Mobilní telefony

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Pondělí Září 1 20:10:07 CEST 2008

Rozumna cesta je IMHO pres GSM moduly, ktere se pripoji k jednocipu,
ovladaji AT prikazy, programuji v JAVe atp. a je to...

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Serych Jakub
Sent: Monday, September 01, 2008 6:47 PM
To: HW-news
Subject: RE: Mobilní telefony

Poslu Vam privatne svoji prezentaci, kterou pouzivam pro vyuku predmetu
Mobilni sit GSM na stredni skole. Tam najdete myslim dobry uvod o tom,
co mobilni sit je, jak pracuje a co asi tak mobil musi delat.
Ale osobne si myslim, ze Vami navrhovane prime HW stourani se v mobilu
nepovede k nicemu konstruktivnimu ale naopak destruktivnimu. Svaby v
mobilech maji radove stovky "nozicek" (ve skutecnosti kontaktnich
cinovych kulicek) pod sebou, cele je to na mnohavrstve desce a silene
titerne, vf cast je navic pod plechovym stinenim, takze k vetsine veci
se vubec nedostanete. Take k tomu nikde nesezenete schema. Procesory v
mobilech jsou vykonna DSPcka se specifickymi algoritmy pro mobilni sit
natvrdo naprogramovanymi primo "v kremiku" takze na nic jineho se vam
stejne nepodari to zuzitkovat i kdyby se vam nakrasne podarilo to cele
odpajet a udelat si na to svoji bastldesku (to je stejne jen teoreticka
rovina, protoze v amaterskych podminkach se to neda zvladnout).
Rozumna cinnost, ktera se da s mobilem delat zacina od jeho konektoru
smerem ven. Cili vyrobit z mobilu treba dalkove ovladani akumulacek na
chalupe nebo nejakou jednoduchou zabezpecovacku, ktera posle SMS, kdyz
je narusen nejaky prostor atd.

Nicmene bastleni a zvidavemu stourani zdar

Jakub Serych