seriovy prenos dat pres modemy, parita

nevrklap@volny.cz nevrklap@volny.cz
Pondělí Září 1 16:34:39 CEST 2008

Zdravim,
muzete mi prosim nekdo vysvetlit jak funguje seriova datova komunikace
pres modem, cili pres telefonni sit nebo idelane opet pres moji oblibenou
TC65 (CSD)? Z nasi aplikace potrebujeme posilat data ktera jsou zabezpecena
paritou. Zatim si nejsme jisti, ale pravdepodobne se v jiste casti datoveho
toku jedna o pricnou paritu (snad se to tak jmenuje, parita z nekolika
predchozich paritnich bitu). Cili vlastne potrebujeme posilat 8 datovych
bitu. Mame problem s tim, ze k aplikaci na druhe strane se dostane pouze
dolnich 7 bitu a k nam take nechodi (nechodil viz dale) nejvyssi bit.
Nas modem v TC65 mame nastaven na 8bitu bez parity. Protistrana ma ale
nastaveno 7 bitu s paritou. Predpokladal jsem, ze je problem v tech
7 bitech protistrany. Ukazalo se, ze po nastaveni na 7 bitu a zadna
parita zacal nejvyssi bit chodit k nam, ale k protistrane se opet nedostal
(na seriovy port z modemu..).  Kdyz jsme nastaveni zmenili zpet tak
to kupodivu k nam stale chodilo.. Kdyz jsme zkusili nastavit 8bitu bez
parity u protistrany tak bohuzel nejak nefungovala komunikace PCprogram-modem
a nastaveni neslo vyzkouset.

Funguje to tak, ze na zacatku spojeni se modemy domluvi a pak oba dodrzuji
stejne nastaveni, nebo mohou mit kazdy pocet bitu a paritu nastavenou
jinak? V pripade ze maji dva modemy nastaveno 7bitu s paritou, tak ta
parita se objevuje jen mezi modemy, ale ven na seriaky se jiz nedostane?

Zkouseli jsme v labaku cvicne prenos mezi TC65 a dalsim modemem, oba
pripojeni na hyperterminal. TC65 nastavena na 8 bitu bez parity. Druhy
modem jsme zkouseli nastavit jak na 8bitu bez parity, tak 7 bitu suda,
licha parita, a zdalo se, ze data chodi tam i zpet porad stejne.. ze
chodi i znaky nad 128decimalne.. cili i ty s nastavenym nejvyssim datovym
bitem...

Diky za jakekoliv postrehy.

P.