Ciastocny OT: ExpressCard do notebooku - serial port

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Pátek Září 26 23:36:14 CEST 2008

Ani tohle neplati.
Existuji RealTime windows, exituje RealTime linux a jine OS.
Resi se to velmi jednoduse:
Prislusna aplikace si nainstaluje kernel "driver" ktery se povesi
na preruseni od timeru, kde se nastavi jak casto se ma uloha spoustet.
Uloha typicky obsahu nejaky ten PLC program.
Sveho casu tohle nabizel Citech.

K tomu USB, hlavnim problemem je to, ze je to sbernice (i kdyz se tak malo
kdy pouziva)
a ovladace od FTDI jsou velmi spatne napsane (zatuhavani v kernelu
na SMP, pomale reakce na pozadavky zmeny DTR, ...).

Problem neni ani tak realtimovost (to je velmi dobre vyresene), ale
spolehlivost
beznych PC, kdy je pozadavek na praci pri okolni teplote 50 st. C, vibrace,
ruseni, ...

	Slavek

PS: Notebook s RS232 neni problem, pisi z TOSHIBA TECRA S5.

PS2: PLC, ke kteremu ma pristup uzivatel nepovazuji za realtimove, jelikoz
  moznost vypnuti/restartu v nekterych situacich odpovida zasahu boha
  (a uvedeni zarizeni do puvodniho stavu pak pak vyzaduje velmi velkeho
  usili, pokud je to vubec mozne).