Patecni startovaci kabely

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Říjen 31 22:34:31 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 31.10.2008 od HW CNCnet.info:

> Proto pisu o tom, ze je treba pouzivat hlavu.

Ja jsem si tedy nevsiml toho, ze bys psal, ze je treba pouzivat hlavu,
ale toho, ze jsi psal, ze je svinarna, kdyz nevozim v aute tazne lano
a nebudu v zatacce auto vytahovat ze skarpy. Ze bych cetl uplne jine
prispevky?

> Mimochodem kazdy kdo tvrdi, ze jezdi tak, aby mohl bezpecne zastavit
> vozidlo na vzdalenost na kterou ma rozhled tak je nebetycny lhar.

Ja to normalne budu tvrdit. Ja tak jezdim. Smarja, vzpamatuj se,
jestli nekdo tak nejezdi, tak ohrozuje nase zivoty!

> NIKDO tak nejezdi a jen si to mysli, protoze vetsinou nema predstavu
> jake jsou brzdne drahy a reakcni doby.

Jiste, vsichni ridici jsou tupouni a nic nevedi :-)

Dobry ridic zna sve auto a vi, jak rychle a na jake vzdalenosti na
urcitem povrchu je schopen ho zastavit. A podle toho jezdi. Netvrd mi,
ze vsichni ridici jsou takovi dobytci, ze jedou bez ohledu na
bezpecnost. To prece neni pravda. Jsou i ridici, kteri jezdi dobre.

> Protoze pak by se na vetsine silnic jezdilo maximalne 40-60km/h v
> zatackach.

No a ty snad jsi takovy hazarder, ze v neprehledne zatacce, do ktete
poradne nevidis, jedes vyssi rychlosti? A co kdyz tam neco bude, to
vazne takhle riskujes? Ufff. A myslis si, ze kdyz Ty riskujes, ze take
vsichni ostatni?

> Stejne tak neznam nikoho kdo jezdi neustale tak aby mel potrebny
> odstup od vozidla pred nim.

Tak to je snad uplny zaklad jizdy, ze musis ocekavat, ze auto pred
tebou zabrzdi nebo narazi, ne?

> Od 17 let jezdim na motorkach (vcetne zahraniocnich dovolenych) a ne
> o moc min i autem a nikdy jsem nezpusobil a ani nikdo me zadnou
> nehodu. Pokuty jsem platil jen dve a vzdy za nejaky vjezd do zakazu.
> Nekolikrat jsme na podobna temata vedli diskuze s ruznyma lidma od
> motorek zda lze a nakolik aktivne branit nehodam a take jak je
> resit. Tvrdim, ze to lze a bezpecne pokud se u toho pouzije hlava.
> Pokud ale nemam cim a jak tak mi neni hlava nic platna a muzu se jen
> bezmocne divat.

Aktivne branit nehodam? Jiste, ale jsou nehody, kterym se neubranis,
proste nemas sanci.

V autoskole jsem jel pomalu k semaforu a zastavil jsem na cervenou. Do
me zezadu naboural nakladak, kteremu selhaly brzdy. Jak se chces
branit?

Jel jsem rovne po silnici, za mnou auta, proti me auta (nakladaky) a
najednou v protismeru osobak s vozikem a seknul to tesne prede mnou
doleva, tj. pres muj pruh. Ano, on daval blinkr, ja ho krasne videl.
Ale kdo mohl tusit, ze to tam proste sekne uplne tesne prede mnou? To
nemas sanci ani v nejmensim, protoze ja jel asi ctyricitkou, to je
mala rychlost.

Jel jsem uplne pomalu po meste a z parkoviste vycouvava zenska. Vidim
zenskou a vidim, ze proste couva do silnice. Tak zastavuji, normalne
pomalu zastavuji jeste tak 2-3 metry pred zenskou. To se i tak dela,
ze kdyz nekdo vycouvava, tak ho pustis. A ted uz stojim a slysim
skripani kol a nejake huceni za sebou, kouknu do zrcatka a vidim
ritici se auto, kteremu to evidentne moc nebrzdi. Co chces delat? Ja
jsem rychle koukl na zenskou, ktera zastavila, tak jsem stihl pustit
nohu z brzdy, aby ten naraz nebyl tak hrozny. Vic neudelas, zaradit a
rozjet se nestacis.

Totez nejake zelezo na silnici, bylo ve vedlejsim pruhu, najel na nej
protijedouci nakladak a to zelezo letelo hodne moc daleko a bouchlo mi
do auta. To se muze stat kazdemu, proti tomu se take neubranis.

No a posledni nehoda. Byla uz tma, vecer, stal jsem na krizovatce a
daval prednost. Auta prejela a ja se chtel rozjet. Zacal jsem se
rozjizdet, tj. pustil brzdu, lehce slapl na plyn, auto se pohnulo cca
o metr a v tom jsem uvidel vlevo rychle se blizici svetla. Logicky,
znovu jsem zastavil, v podstate jsem se ani nerozjel, byl to kousicek
a stale jsem byl v te krizovatce. Za mnou stal nejaky jeep a hamtnul
na plyn a vrazil do me. Spechal a cumel asi nekam jinam nez pred sebe.
Tak jak tomuhle chces aktivne branit? Mel jsem tusit, ze za mnou jede
mamlas, a risknout to profrcet se tremi detmi a manzelkou v aute?

Mimochodem, pri takove male rychlosti na takovem kousicku mi ten jeep
zpusobil skodu asi za 160 tisic...

Ono je to pekne povidani o tom, jak aktivne predchazet nehodam,
samozrejme se to da a sam to delam, ale vsemu nezabranis. Na druhou
stranu jsou lidi, kteri nehody vylozene vyhledavaji... Mam je v
rodine....

Moje mama se jednou zacala pretlacovat s nejakym nakladakem, protoze
proste ona jela spravne a ten nakladak jel spatne. Kdo mel pak znicene
auto, to je asi jasne.

Nebo muj starsi bracha, to je taky borec, treba jel a vidi, jak z
parkoviste nekdo vyjizdi smerem jako do nej. Misto aby slapl na plyn a
vyhnul se srazce, tak on pred nim jeste zastavil, aby mu z okenka
mohl ukazat, ze jede spatne. Ten chlapek mu do toho auta z boku
samozrejme najel...

> I pres to vsechno vyse napasane si nemyslim, ze to ze jsem nebyl
> primym ucastnikem nehody neni jen moje zasluha - je to samozrejme i
> velka davka stesti. Nicmene zrovna v okruhu motorkaru kolem mne se
> pobilo x lidi jen proto, ze tomu stesti nevysli naproti.

Ale jo, da se zabranit leccemu, treba uz tim, ze do neprehlednych
zatacek jedes pomalu, a nebo tim, ze na sebe klidne nechas troubit
magory za sebou, kdyz cekas na krizovatce, az bude mozne jet opravdu
bezpecne. Jak ovsem rikam, vsemu zabranit nemuzes.

> Posledni dobou jezdi lidi jako prasata

Ja bych nerekl, ze je to jen posledni dobou. To je tak prubezne porad.

> (aby ne kdyz policajti nejsou na silnici) a spolehaji stale vic na
> ruzne elektronicke berlicky a na neci cizi pomoc, ktera se vubec
> nemusi dostavit. Ono totiz kdyz je treba snehova kalamita nebo
> vichrice tak se ta AS k vam muze dostat az treba druhy den - chapu v
> Praze to nehrozi, ale CR neni jen Praha. Pak mozna nekdo oceni kdyz
> nekdo zastavi a to auto vam neodborne vytahne.

Tak to pak neni cizi pomoc?

Mno, jestli se ke me kamsi nedostane pomoc, tak pak ja se s tim svym
autem uz vubec nedostanu odtamtud, i kdybych byl na silnici :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz