ARM instrukcni sada, jak zacit

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Pátek Říjen 31 21:44:07 CET 2008

Zdravim, snazim se proniknout do architektury AT91SAM.... mikrokontroleru a
mam nekolik postrehu a nejasnosti...
- U atmelu nemeli dobre dny pri vyvoji bootloaderu, ani USB, ani USART, ani
software na PC. Ne ze by to nefungovalo, ale chce to svoje pravidla.
- Periodicke nahravani bootloaderu do flash spojenim propojky na 10+ sec, po
kazdem pokusu, to musel bejt u Atmelu krutej mejdan, po kterem tato myslenka
vznikla. Navic je nakopirovan do RAM od zacatku, takze se tam neda umistit
zkouseny program ani v ram a premapovat. Pomohla az uprava startup kodu,
ktery cast RAM prekopiruje, premapuje a spusti, vyvijel jsem to cely den ;-)
- Princip instrukcni sady ARM jsem nepochopil, ale asi ten chaos ma nejaky
smysl a po porodu se startup kodem to jiz hodlam programovat v C
- nedari se mi donutit YAGARTO prekladac k vygenerovani nejakeho list
souboru, abych si mohl prohlednout produkt prekladace - nejde to?
- ECLIPSE je taky povedeny kousek SW, ale asi se s nim naucim zit.
Nepochopil jsem, proc si preklada kdy chce, co chce, ktere soubory si zahrne
do projektu ani proc pri spusteni prekladu neulozi soubory... Da se to nejak
optimalizovat?

Pres to vsechno jsou to IMHO dobre MCU za rozumnou cenu, az si udelam svuj
std. bootloader, tak to bude snad OK.

Uz jsem to tu uvadel, zkousim to na produktu od
http://www.kramara.com/?q=node/16 , celkem prekvapive nizka cena, stejne
jako JTAG interface, ktery jeste nevim jestli objednam - uz se mi docela
dari psat program bez podpory ladeni, ale do zacatku by to nebylo spatne.

Jak jsou na tom vlastne ARM MCU ostatnich vyrobcu? ATMEL jsem vybral kvuli
snad nejmensi cene MCU, jsou nejak srovnatelne, nebo je HW uplne jiny
(periferie atp.? ) Jadro (procesor) je snad stejne(podobne), ze?