Patecni startovaci kabely

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Říjen 31 15:21:52 CET 2008


PK> No hlavně pokud vim, tak nový auta se snad ani roztláčet/roztahovat
PK> nesměj, jednak se může dostat nespálenej benzín do katalyzátoru, kde
PK> následně může chytnout a katalyzátor poškodit a druhak u aut s
PK> rozvodovým řemenem snad tento může proklouznout, což může poškodit
PK> motor. Bez obav roztahovat se dala tak 120ka nebo první favorit (ten
PK> bez katalyzátoru).

Jako u všeho, když víte co děláte, tak lze dělat mnoho věcí.
Výše uvedené zásady jsou pro BFU, pro sichr.

Roztahovat auto s katalyzátorem můžete zcela bez problémů, důležité je
proč vůbec roztahujete. Pokud máte slabou baterku, která jen neroztočí
startér, ale dokáže např. rozsvítit vnitřní osvětlení, není problém.

Mohou nastat dvě situace
  - baterka dává tak málo, že nestačí na zapalování: nic se nestane,
    protože ani nebude fungovat vstřikování
  - baterka stačí na zapalování: pokud udělíte auto dostatečnou
    rychlost, chytne téměř okamžitě. Limitující je aby ŘJ detekovala
    otáčení motoru.

Nebezpečí nastane v okamžiku, kdy máte závadu na zapalování, ale
vstřikování funguje. Pak může dojít po delší době k nasycení výfuku
parami a případné spálení katalyzátoru (když to náhodou chytne, ale
pak nemusí vydržet ani výfuk).

Platí jednoduché pravidlo: roztlačovat ano (par je málo, než se
tlačiči vzchopí k dalšímu pokusu stihne se výfuk trochu odvětrat),
roztahovat ne.

Odobně to je s rozvodovým řemenem, nesmíte jen pustit spojku natvrdo.

Tomáš





Další informace o konferenci Hw-list