PC pro vyvojarinu

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Říjen 30 20:16:26 CET 2008

A vies Ty vobec co vsetko v takom PC bezi... A do toho prides Ty a chces sa
babrat s IO... Minimalne tam su nejake standartne vektory na LPT a COM. Tam
si zaves co potrebujes, ale timing, ktory by si aj tak robil nejakym SW/HW
casovacom na ten proste zabudni.

A.

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Zdeněk lada
Sent: Thursday, October 30, 2008 7:57 PM
To: HW-news
Subject: Re: PC pro vyvojarinu

Výsledkem výše uvedené filosofie je, že člověk který chce pracovat s I/O
porty a vůbec se trochu zaobírat například sběrem dat z měřících přístrojů a
jednoduchým ovládáním nějakých výstupů, musí zvolit počítač 386 a DOS.
Architektura vyšších procesorů přestává být veřejně přístupná, LPT a COM
mizí, OS zakazuje uživateli takto pracovat. Prostě paráda. Ale nazývat to
hovadinou, to je pouze diktát určité filosofie který se většině programátorů
nelíbí.

Zdeněk

Dne 30. říjen 2008 19:46 Petr Zahradnik <clexpert@clexpert.cz> napsal(a):

Puvodni zprava ze dne 30.10.2008 od Galloth:

> No Visty ted mam na notebooku a vadi mi na nich docela vice veci.
> Mozna ze jsou nejak resitelne to nevim. Nejvice me stve napriklad
> to, ze nektere programy musim specielne potvrdit, ze se muzou
> spustit. To znamena, spustim je, pak vyskoci okno Vist, cela
> obrazovka scerna a ja musim tuk nout na povilit a pak mi teprve
> program nabehne.

To je UAC. Nicmene pokud se to deje u bezneho programu, ktery mas na
praci, je to spatne napsany program. Proste paskvil. UAC vyzaduje
potvrzeni prav administratora pouze tehdy, kdyz to vyzaduje program. A
normalni program nema co pozadovat takova prava. Kazdy normalni
program si ma hrabat na svem pisecku a ne nastavovat system.

Ano, prave s prichodem Windows Vista se ukazalo, jaci jsou
programatori dobytci, ze za minimalne 8 let si nebyli schopni precist
ani ta zakladni pravidla, jak psat programy. Tato pravidla jsou znama
nekdy od dob Windows NT 4, jsou snadno dostupna a jsou i testovana v
ramci testu loga pro Windows. A dobytci jsou i u velkych softwarovych
spolecnosti, ne jen u malych.

Takze stezovat si musis na ty programy a ne na Windows Vista. Tady jde
o bezpecnost.

UAC se da vypnout, ale je lepsi ho mit zapnuty.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem

ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz