PC pro vyvojarinu

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Říjen 30 19:46:34 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 30.10.2008 od Galloth:

> No Visty ted mam na notebooku a vadi mi na nich docela vice veci.
> Mozna ze jsou nejak resitelne to nevim. Nejvice me stve napriklad
> to, ze nektere programy musim specielne potvrdit, ze se muzou
> spustit. To znamena, spustim je, pak vyskoci okno Vist, cela
> obrazovka scerna a ja musim tuk nout na povilit a pak mi teprve
> program nabehne.

To je UAC. Nicmene pokud se to deje u bezneho programu, ktery mas na
praci, je to spatne napsany program. Proste paskvil. UAC vyzaduje
potvrzeni prav administratora pouze tehdy, kdyz to vyzaduje program. A
normalni program nema co pozadovat takova prava. Kazdy normalni
program si ma hrabat na svem pisecku a ne nastavovat system.

Ano, prave s prichodem Windows Vista se ukazalo, jaci jsou
programatori dobytci, ze za minimalne 8 let si nebyli schopni precist
ani ta zakladni pravidla, jak psat programy. Tato pravidla jsou znama
nekdy od dob Windows NT 4, jsou snadno dostupna a jsou i testovana v
ramci testu loga pro Windows. A dobytci jsou i u velkych softwarovych
spolecnosti, ne jen u malych.

Takze stezovat si musis na ty programy a ne na Windows Vista. Tady jde
o bezpecnost.

UAC se da vypnout, ale je lepsi ho mit zapnuty.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz