PC pro vyvojarinu

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Čtvrtek Říjen 30 12:43:35 CET 2008

Pavel Novotny wrote:
> No tak, pokud budem porovnavat ciste vykon je na tom v soucasne dobe
> jednoznacne lepe, nenajdete jediny komplexni vykonnovy test CPU v kterem by
> AMD Intel porazilo a to mluvim o platrorme CD2, pokud bychom do testu
> zaradili Core i7 vytezil by Intel o celou tridu.

i7 neznám (on je už dostupný pro běžné smrtelníky?), mluvil jsem o
celkovém výkonu sytému, výkon CPU je sice zajímavý, ale nic mi o systému
neříká. Řeč byla o počítači ne o procesoru. Samotný procesor je  mi na
nic, to je jako bych testoval auto podle výkonu motoru. Jinak neříkám že
nesloulasím, pokud se mluví jen o CPU a kompexních testech. Ale podle mě
to má stejnou informační hodnotu jako bogoMIPS. Už jen z toho důvodu, že
výsledky těch testů jsou závislé na nastavení překladače a testů které
udávají i nastavení překladače a optimalizaci pro danou architekturu a
porovnání mezi nimi je  bohužel vemi málo.
> Pokud jde o spolehlivost hovoril jsem o CPU+chipset nikoliv o integrovane
> grafice, zde ma AMD se svou skvele vyhodnou koupi ATI zatím navrch, otazkou
> je za jakou cenu, AMD za ATI zaplatila vice nez je soucasna trzni hodnota
> AMD i s ATI. Apropo nejlepším vykonostnim testem jsou ceny akcii a ziskovoat
> AMD v cervených cislech, musí se zbavovat tovaren, Intel vysoce ziskovy.

Ale no tak, to jen žeruješ, že? Hodnotit spolehlivost a výkon
elktronického systému podle tržní hodnoty firmy je zavádějící. To bys
musel mít ideální trh beze servačnosti a ten exisuje jen na papíře.
> Zkratka cerny petr v oblasti vykonu a i vykonu na wat je dnes v rukou AMD a
> jak se zda zacina ji docházet dech, tim, ze koupili ATI se snazili vyresit
> svůj nejvetsi problem a to neexistenci spolehlive firemni platformy CPU +
> chipset, ale bohuzel nakupovali na vrcholu vyhypovane financni bubliny,
> ktera s jejich smule rychle splaskla a tak bohuxel nemaji finance na vyvoj.

No s AMD je to smutné, ale doufám že se z toho vyhrabe. Byla by jí škoda.
S tím výkonem na watt nemáš pravdu v embedded systémech, tam je intel
propadající (atom X geode X via nano). O chipsetech ani nemluvě.

Raději skončím, nemám bohužel čas hledat relevantní údaje a bez nich mi
taková diskuze připadá taková moc jako politická.

Příjemný den,
ced