nabijec aku 24V
RV
vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Říjen 30 08:30:13 CET 2008
Ted jsem opravoval dve UPSky od Powerware, kde pouzivaji "ABM" coz je
system pece o baterii, ktery vim, ze opravdu funguje. Mame tech UPSek
opravdu hodne a baterie v nich vydrzi (gelovky) bezne 5-6 let - tohle u
zadnych nepamatuji.
Kdyz jsem to mel ted rozhozene tak jsem to sledoval a funguje to radove
ve 20 dennim cyklu. Je tam nekolik rezimu:
Charging: baterie se dostoucha na 14V a podrzi se tam asi 5 minut
Discharging: baterie se kratce vybije na napeti 13.8V
Floating: radove desitky hodin se baterie udrzuje na napeti 13.8V
Resting: baterie se pozvolna nechaji vyklesat na 13V to trva cca 14 dnu
behem rezimu resting se obcas prepina do rezimu floating
a vse se cele opakuje
U tech mensich rad je to poznat, ze se jednou za tech cca 20 dnu zapne
vetrak, ktery UPSku chladi v okamziku kdy dobiji. Je to i videt z logu
uvnitr UPS.
Nez jsem do tech opravenych UPSek koupil baterie tak jsem pro zkouseni
mel jen jednu novou baterii a dve relativne ve spatnem stavu -
samozrejme i v ruznem stadiu nabiti. Zajimalo me jak si to poradi s
nabitim. Kdyz jsem ty baterie po mesici vytahnul tak kupodivu vsechny
tri mely napeti srovnane radove na setiny.
Radek Vicek
Vláďa Anděl napsal(a):
> To ten chytrý nabíječ pouze dobíjí baterii připravenou k použití (baterie na
> nabíječce, není zatěžovaná), nebo je takhle řešený paralelní provoz zdroje
> (nabíječe) a nějaké zátěže - klasické zálohované napájení (provoz ve
> vozidle)? V tom je podstatný rozdíl. Nabíječky baterii běžně nabíjejí na
> maximum a pokud má baterie zůstat nabitá, asi je nejjednodušší občas
> zopakovat nabíjecí cyklus (jeho konec). V provozu je situace jiná, napětí se
> udržuje konstantní a pro baterii optimální (nižší). Rozdíl je v tom, že na
> nabíječce baterie stráví podstatně menší dobu než ve vozidle, takže to
> přebíjení (plné nabití) nevadí.
>
> Anděl
Další informace o konferenci Hw-list