nabijec aku 24V

Středa Říjen 29 19:43:30 CET 2008

Zdravím, pane Anděli.
Jak mám rozumět tomu "kolísání okolo optimálního stavu" ?
Chytré nabíječe trakčních baterií dělají udržovací dobíjení 1 x za 48 hodin, to znamená že se zapnou a projedou celou charakteristku ale jelikož baterie je nabitá, trvá to třeba jenom hodinu. Takže se kolísá ze stavu 95% na stav 100% a samovybíjením zpět. Jakým způsobem tohle vadí ?
Díky za odpověď.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Wednesday, October 29, 2008 7:18 PM
To: HW-news
Subject: Re: nabijec aku 24V

Optimální napětí je závislé na chemii té baterie a doporučuju prostudovat návod výrobce. Nevím jestli zrovna 13,2, je to asi dost málo. Když je napětí moc nízké a baterie není pořádně nabitá, bude pomalu sulfatovat. Když je moc velké, aktivní hmoty se pomalu rozpadají. Napětí baterie je závislé na teplotě (snad -3,5 až -4 mV na článek) a pokud teplota hodně kolísá, je vhodné tu závislost udělat i u zdroje. U olověných gelovek (aspoň u těch co se používají na dráze) je dost přísný požadavek na zvlnění nabíjecího proudu. K nabíječkám původně určeným pro alkaliku se doplňují filtry.
Omezení dobílecího proudu - zase raději kouknout do konkrétního datasheetu.
To občasné připojení na nabíječku bych moc nedoporučoval, místo optimálního nabití to neustále (a zbytečně) kolísá okolo optimálního stavu.
Anděl