nabijec aku 24V

Pavel hw@itherm.cz
Středa Říjen 29 16:25:15 CET 2008

jak vidim tak moje predstava nebyla daleko. chtel jsem postavit obycejny
zdroj s 317 a ten preklenout diodou. asi to tak zkusim udelat.
Jake napeti mi doporucite pro 2 gelove aku? presne 24? mam nejak resit
omezeni proudu nebo to nechat na vnitrnim omezeni stabilizatoru?

Pavel

----- Original Message -----
From: Kručinský Ladislav
To: HW-news
Sent: Wednesday, October 29, 2008 3:59 PM
Subject: RE: nabijec aku 24V

Už to tady běhalo hodněkrát, zkuste se podívat do archivu, v podstatě
nejjednodušší je stejný princip jako v autě - udržovat baterii těsně pod
plynovacím napětím (2,4 V / článek) vhodným zdrojem s konstantním napětím.
Proud je rozhodující pouze v okamžiku kdy je baterie po předchozím využití
vybitá. Pak jde o to, kolik snese nabíjecího proudu a jak rychle ji
potřebujete mít zase nabitou. Nevýhoda tohoto systému je, že se v baterii
nachází vždy jenom asi 80% užitečné kapacity.
Udržování akumulátoru je možné buď výše popsaným způsobem, nebo se
periodicky akumulátor připojí (třeba 1x za den) na nabíječ, který ho
"došťouchne" na 100%.

L. Kručinský