Re: příkazy HDO

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Středa Říjen 29 10:51:52 CET 2008

jKsc> Tak jsem si trochu hral s navrhem filtru v FliterCADu a za
jKsc> pouziti obvodu LTC1060 mi jako nejlepsi vypadl
jKsc> Highpass Elipticky filtr 5.radu , kde utlum na 50Hz vychazi
jKsc> -87,6dB a na 183Hz je utlum +30.99mdB.
jKsc> Je to prodany ucel dobra volba?

jKsc> Hodiny pro tento filtr pri 1:50  vychazi na 9150Hz, pletu se
jKsc> kdyz se domnivam, ze naroky na presnost techto hodin nejsou
jKsc> nijak dramaticke a staci nejbeznejsi AKO s presnosti +- autobus?

Pokud se změní kmitočet hodin, stejným poměrem se změní i kmitočtová
charakteristika. Eliptický filtr máte pravděpodobně nastavený tak, aby
potlačoval 50Hz. Pokud by se hodiny změnily tak se pól útlumu dostane
mimo a 50Hz bude utlumené podstatně méně.

Počítejte i s tím že síť nemá vždy 50Hz, takže si zkontrolujte jaký
bude útlum když bude jiný kmitočet. Nevím jaké jsou teď normy, o kolik
může courat.

Tomáš