ruseni v pasmu 433Mhz ?

Tomas Chvatal tchvatal@ezop.cz
Středa Říjen 29 00:50:32 CET 2008

Bez kontrolniho cisla v paketu bych nic neovladal :-)
Dneska vecer mi poprve za dva roky najednou zacal zvonit jen tak domovni zvonek (taky 433MHz).
Asi nejake erupce na Slunci. :-)

s přáním hezkého dne
Tomáš Chvátal
EZOP Praha s.r.o.
tel./fax.: 257320853
tel.: 257320555
tel.: 257320403
www.ezop.cz
tchvatal@ezop.cz

  ----- Původní zpráva -----
  Od: Vláďa Anděl
  Komu: HW-news
  Odesláno: 28. října 2008 23:46
  Předmět: Re: ruseni v pasmu 433Mhz ?

  :-))  a co od toho pásma čekáte?
  1. Je to bezlicenční pásmo, nemáte zaručenou ochranu proti rušení. Ty zařízení co jsou navzájem v dosahu (brána u sousedů, bezdrátové teploměry, zvonky, meteo stanice... mají jen různé kódování - cizí signál falešně nevyhodnotíte jako svůj, ale dokáže ten váš zarušit že ho neslyšíte. Nejsilnější signál vítězí. Výkon je omezený povolovacíma podmínkama, takže váš vysílač je nejblíž a měl by fungovat.
  2. Ještě nejásejte, to pásmo leží uprostřed radioamatérského pásma. Amatéři tam jsou jako přednostní, je to jejich. Zatím co váš vysílač nesmí mít víc jak 10 (nebo 100?) mW aby moc nerušil amatéry, oni používají i stovky W a do směrových antén. Pokud je to zrovna namířené na vás a někdo se tam vykecává, máte holt smůlu. Spousta lidí si tohle neuvědomuje, ale je to tak.

  Jen tak pro pobavení: Pro ovládání čerpadla ve studni na stavbě jsem si udělal akustické ovládání. 2,5 KHz frekvenčně modulované 30(zapnutí) a 50 (vypnutí) Hz. Šířka pásma malá, ten tón je potřeba 0,5 vteřiny dlouhý. Myslel jsem že ptáci nemají šanci tohle napodobit. Už 2x se mi čerpadlo zaplo a voda tekla na zem. Nevím co to způsobilo, ale u sousedů jsem tak nějak slyšel cvrlikat nějakého papouška a kus od nás soused vrtal do zdi a pískal mu vrták - občas i s tou frekvenční modulací jak se chytal o kamínek. Takže opět přenosový kanál bez ochrany proti rušení...
  Anděl