[OT] Jak na zonovou regulaci topeni

Karel Minarčík karel.minarcik@seznam.cz
Pondělí Říjen 27 14:22:29 CET 2008

Jako nejlepsi reseni se mi jevi termoelektricka hlavice, je v ni odpor,
ktery vytapi
termo telisko, ktere zavira/otevira ventil. Regulace je sice nespojita,
dvoustavova, ale
vzhledem k tepelne setrvacnosti radiatoru to nevadi. Neni problem v
beznych prostorech
regulovat teplotu s presnosti ±0,5 °C.
IRC regulaci s temito ventily vyrabi vicero firem, napr
www.zptvigantice.cz , www.mer.cz
ovsem ceny budou zrejme dosti nadsazene. V teto diskuzi je mnoho lidi,
kteri Vam k takove
hlavici udelaji regulator, v podstate i s jednoduchym MCU muzete mit
dosti znacny komfort
vcetne webového rozhraní, aby jste si mohl kdekoliv na světě nastavit
teplotu ve Vasem dome...
Je to jen otazka bud volneho casu, nebo penez...
Karel

Bylo:
Občas to montuju. Motorove hlavice nedoporučuji kvůli hlučnosti. Doma to
nemám,ale mít doma radiátor kterej cca 1 za hodinu udělá bzzzzzz. by mně
minimálně v ložnici rušilo.Ale spoustě lidí jsem to montoval a většinou si
na to asi po chvíli provozu zvykli. Ale ty motorové jsou taky někdy
nespolehlivé.Přece jenom jsou tam převody...
Být Vámi volil bych kvalitní termostatické.Ale je dobré mít k tomu dobře
vyregulovaný zbytek otopné soustavy (kotel,čerpadlo).

Standa Palas