Petr Zapadlo zapik@email.cz
Neděle Říjen 26 19:01:23 CET 2008

On Sunday 26 of October 2008 18:44:27 Jirka MWW wrote:
> Pokusim se o velmi zjednodusenou odpoved :   Jakmile je nafazovano ,
>
> synchronni generator se toci synchronne se siti nezavisle na tom,
> kolik mechanicke energie z jeho  hridele berete ( motorovy rezim) nebo
> naopak dodavate.
> ( generatorovy rezim ).  Kdyz zacnete tocit nucene hrideli , vykon do site
> se zvetsuje,
> ale kmitocet a faze je dano siti.
> U asynchronniho generatoru to funguje podobne, jenom je treba pracovat se
> skluzem
> t.j. s rozdilem otacek mezi kmitoctem site a mechanickymi otackami motoru,
> [...]

Zní to logicky, díky.

Ještě mám v této souvislosti jeden dotaz, jak se řídí frekvence sítě (mám
pocit, že frekvence mírně kolísá, ale že je dodržován počet period za určitou
dobu)?

Pokud bych chtěl změnit frekvenci, znamená to, že bych to musel provést u
všech elektráren najednou, resp, pokud by byla jedna výrazně výkonnější něž
ostatní, pak by asi dokázala přetlačit ty ostatní a vnutit jim svou
frekvenci.
Jak je to realizováno v tak velkem a komplikovanám celku jaká je rozvodná
soustava?

--

Petr "Zapik" Zapadlo