Jirka MWW jirka.mww@gmail.com
Neděle Říjen 26 18:44:27 CET 2008

Pokusim se o velmi zjednodusenou odpoved :   Jakmile je nafazovano ,

synchronni generator se toci synchronne se siti nezavisle na tom,
kolik mechanicke energie z jeho  hridele berete ( motorovy rezim) nebo
naopak dodavate.
( generatorovy rezim ).  Kdyz zacnete tocit nucene hrideli , vykon do site
se zvetsuje,
ale kmitocet a faze je dano siti.
U asynchronniho generatoru to funguje podobne, jenom je treba pracovat se
skluzem
t.j. s rozdilem otacek mezi kmitoctem site a mechanickymi otackami motoru,
ktery je opacneho znamenka v motorovem a generatorovem rezimu.