RE: příkazy HDO

k.novo k.novo@seznam.cz
Sobota Říjen 25 17:48:37 CEST 2008

Sveho casu jsem mel stejnou ideu, ale nejak se mi to nepodarilo dotahnout do
konce, zkratka pasmove propusti a filtry nejsou zrovna to cemu bych 2x rozumel
:-).
Pokud by se vam podarilo dat dohromady analogovou cast koncici pinem pro
pripojeni k MCU tak bych s vyhodnocovanim mohl pripadne pomoci.
Jak jsme tak videl prijimace HDO z ZPA, tj. radu FMX5xx tak blokove to vypada
asi takto prepetova ochrana nasleduje pasmova propust, odbocka na tvarovac z
kterteho leze 50Hz do MCU  za propusti je digitalni flltr  (LTC 1060) z ktereho
leze telegram do MCU, napajeni RC zdrojem, bohuzel to docela zere 12VA
kapacitni, respektive 2W odporove ovladat umi 2x rele, krome MCU tam jeste je
EEPROM, akumulator na zalohovani hodin a 2x infra dioda pro komunikaci cenove
za
to chteji cca 2000 bez DPH, zda je to malo ci hodne nechci hodnotit jen samotna

LC1060 stioji v malem cca  150Kc.

#  >    Spínání pomocí spínacích hodin je celkem funkční řešení, ale mně se líbí
#  myšlenka toho zařízení, které připojím kdekoli v domě na siť 230/400V a ono
# mně
#  bude následně automaticky spínat dle signálu HDO další zařízení, které má
# chodit
#  pouze na nízký tarif. Když už posílají rušivý signál HDO do sítě, tak proč ho
#  nevyužit.
#       To, že máme vysoký a nízký tarif a nemáme vyvedený kontakt na ovládání
# spotřebičů taky nechápu. Jsem se do domu,kde teď bydlím přiženil, no a údajně
#  tady tak bylo odjakživa. Toho, jak dostat signál HDO z domovního popř.
#  elektroměrového rozvaděče je relativně dost.
#      Tady je jeden příklad
#  http://www.elektronikacz.ic.cz/Data/signalizacehdo.html , ale jak jsem řekl,
#  libý se mně využití signálu HDO. I skrz to, že nemusím nikde montovat žádný
#  vysílač a pod, jen zjednodušeně „strčím spotřebič do zásuvky“.
#
#  Martin Zálešák
#
#