RE: [OT] radioaktivita a polovodice (bylo feritova pamat)

k.novo k.novo@seznam.cz
Sobota Říjen 25 21:16:26 CEST 2008

JJ a nas prasek vypere docista docista , ci v Janove bydli jen slusni a
pracoviti lide. :-)

V realu je to tak, ze absolutni vetsina jadrnych hlavic je schopna nasazeni
spise v radu dni nez minut ci hodin. Maly modelovy priklad. Jadro strategickych
jadernych sil USA dnes tvori 14 jadernch ponorek tridy Ohio, kde teoreticky muze
kazda ponorka nest 28 raket Trident II/D-5, na kazdou raketu lze opet teoreticky
nainstalovat 8 hlavic W76 ci novejsich W88, kazda o sile 475kt. Nechme stranou,
ze v realu pripadaji na kazdou raketu pouze prumerne 4 hlavice a podivejme se na
to jaka je realita. 9 ponorek ma zakladnu v Bangoru (Washington), 5 v Kings Bay
(Georgie), pricemz z techto 14 ponorek jsou v operacnim nasazeni maximalne  4,
ostatni jsou bud na ceste nebo doma na zakladne. Pro ponorku v operacni zone
plati plati nasledujici normy, pro ponorku v zakladnim (mirovem) stavu
pohotovosti plati, ze  cas od prichodu rozkazu k operacnimu nasazeni
strategickych zbrani do dosazeni bojove pohotovosti pro nasazeni techto zbrani
je 60minut (roske zdroje , USA to taji). Ruske strategicke sily pocitaji s tim,
ze pokud by se USA rozhodlo pro prvni jaderny uder a v tichosti nasadili maximum
co mohou mohli by, pravdepodobne z oblasti Norskeho more, nasatit 6 ponorek Ohio
tj. 384 hlavic W88 a 288 W76.
Proti tomuto rusove udrzuji v podobne bojove pohotovost prislusne pocty  hlavic
na balistickych raketach, pricemz jadro dnes tvori SS19 a SS18, nicmene rusove
mohutne investu a prezbrojuji na moderni Topol M tj SS-27. Pro zajimavost i
americane pripousti, ze na jiste vyrazeni jednoho mobilniho nosice SS-27, jehoz
polohu znaji v okamziku zahajeni utoku,potrebuji 4-5 jadernych hlavic  W-88
(presnost zasahu v desitkach metru a nici vse v okruhu 4.5km). Vse ostatni jsou
az zbrane druheho ci tretiho uderu, schopne nasazeni v radu mnoha hodin az dnu.
Toto  jsou mimo jine duvody proc se tak mluvi o protiraketove obrane, ono tech
raket prvniho sledu zkratka az tak moc neni.
Pak tu jsou strategicke letecke sily , z ruske strany tvoreny 64 bombardery TU
95 a 14 Tu-160 BlackJack proti mim maji amici B1,B2 a B52 v zhruba trojnasobnem
poctu, ale to jsou jiz zbrane druheho sledu s operacnim vyzbrojenim jadernou
munici v radu mnoha hodin. Nam nejblizsi jaderny sklad maji amici asi v SNR na
letecke zakladne Büchel v Porýni-Falci, pricemz podle ruskych odhadu je zde
pouze 10-20 jadernych hlavic, stejne zdroje odhajuji, ze cas potrebny na jejich
operacni nasazeni (zrejme mysleno vyvaleni hlavic ze skladu, montaz hlavice na
nosic a montaz nosice na bombarder je 180minut).
Pokud jde o zivotni cyklus jaderne hlavice, tak  teoreticka operacni zivotnost
je 10-15 let, behem niz je hlavice 2-3 modernizovana a mimo to projde cca 6
servisnimi cykly.Nevim jak elektronika, ale co se tak uvadi, tak se meni zdroje
energie, neitronovy generator a rada dalsich veci. Pro hlavici W76 vyrobenou v
osmdesatych letech pry plati, ze se na ni kazdy rok vymeni nejaka z podstatnych
casti , idealni kseft pro vyrobce B&W Pantex.
Co rici na zaver, nedavno jsme cetl, ze i americke zdroje pripousti moznsot
kradeze hlavice z nektere z evropskych zakladen, kupodivu se pry na nich
zastavil cas a vetsina brezpecnstiho vybaveni pochazi z pred roku 1988 a v ramci
uspor jsou zakladny strezeny beznymi zakladaky.

 >IMHO rakety musi byt zkompletovane, tusim, ze sveho casu propaganda informovala
 o case k odstartovani v radu minut v jakemkoli okamziku.

# Myslím si,že otázka pána Buchtu smerovala k tomu,či nie je ovplyvnená
# elektronika v samotnej jadrovej bombe,alebo hlavici počas jej skladovania.Čiže
# elektronika, ktorá je nutná priamo k jej funkcii (nejaké časovače,čidlá
# nadmorskej výšky ale určite tam toho bude omnoho viac)a nie elektronika v
# rakete,lietadle,alebo inom nosiči.Predstava,že by ešte pred odpálením zo sila
# niekto strkal do hlavice,alebo hlavíc nejaké zásuvné jednotky s elektronikou je
# trochu komická. >Nejsem si jist ale jaderný materiál je skladovnán  na jiném
# místě než
# >nosič, a mylím že i z toho důvodu že nosič může nést i nejadernou
# >hlavici. Takže jde podle mě "jen" o krátkodobé ozařování. Ono jde o to
# >že jaderný materiál musíte skladovat s ohledem na množství na metr
# >kubický a rakety lze skladovat jednu vedle druhé. ced
#
#
#
#