Re: Předřadník PHILIPS

Šula Miloš sula@rps.cz
Pátek Říjen 24 14:33:05 CEST 2008

Aha ty úsporky to byl překlep.
El.předřadník bude mít dost prostoru na odvod tepla, tak si myslím, že by se
nějak nemusel zahřívat. Zas takový úbytek by tam neměl být ... možná kolem
5W ..?
Máte nějaký doporučení ohledně výrobce předřadníku, který vydrží ?

Miloš Šula

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 24, 2008 2:06 PM
Subject: Re: Předřadník PHILIPS

No predevsim se zda, ze doslo u p.Suly ke spleteni dvou ruznych veci -
tedy usporek a kompaktnich trubic - alespon v tom druhem mailu kde psal
o usporka 55W (dosud jsem videl nejvetsi 45W). A u klasicke linearni
zarivky je uvaden vykon take jen ciste u trubice - bez predradniku.

Na druhou stranu proti bezne usporce mi prijde spis jako vyhoda, ze
vymenim jen vlastni zaric a nemusim vyhazovat celou elektroniku. Ostatne
mam s temi predradniky pro zarivky take sve zkusenosti - cca 50% mi jich
umrelo do dvou let. Na tlumivce pro vybojku nema co odejit a tak jedinej
problem je mozny u starteru.

Jinak samozrejme linearni zarivky s zivotnosti 20.000h jsou dnes za
hubicku a maji velkou ucinnost. Bohuzel zrovna podminky v podhledech u
akvarii nejsou pro provoz el. predradniku prilis vhodne - byva tam hodne
velke teplo.

Radek Vicek