LiIon/LiPol akupaky a balancování při dobíjení

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Čtvrtek Říjen 23 16:23:42 CEST 2008

Zdravim,

On Thu, Oct 23, 2008 at 12:56:57PM +0200, Vojtěch Bubník wrote:
> Dobrý den.
>
> Plánuju si pro radost zbastlit nějaký polní zdroj tak 8 až 12V, 2Ah
> pro zařízení s maximálním odběrem tak půl ampery. Mělo by to být do
> baťohu, mít relativně malé samovybíjení a pokud možno jednoduchý
> nabíječ tak aby se dal přibalit do baťohu a mohl nabíjet třeba z auta.
>
> Zatím jsem došel buď k třem článkům LiIon či LiPol, nebo k osmi
> článkům NiMh Eneloop (malé samovybíjení). Výhodou NiMh je nižší cena,
> malá starost s podvybitím, žádný balancer (baterky se balancují samy
> při trickle charge). LiPol jsou lehčí a menší. Jenže minimálně
> [...]

No, ja jsem ted trochu u podobneho problemu, ale z druhe strany.
U nas se pouzivaji Dell notebooky a umrtnost baterek je docela trapna.
Kdyz jsem prisel na nase IIT a videl jich tam na hromade, tak jsem si
jich par vzal, ze to kuchnu a mrknu na to eventuelne vyradim spatne
clanky, proste to zkusim nejak zmixovat.
Jedna se prevazne o bat z notebooku Dell Lattitude D620/820/830.

Kuchnul jsem zatim asi dve. Je tam na jedne zapojeni dosti podobne
tomu z DS obvodu bq29312a (ten tam je). Misto bq2084 je tam neco jako
bq20684, ale tou 6 si nejsem jist, ale vypada to pohledem proste takhle
nejak.
(http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/114474/TI/BQ29312A.html)

Co jsem zatim pochopil, tak rozhrani smerem k notebooku je
"Smart-Battery" nejakej SMBus (I2C). Kdyz uzemnim kontakt oznacenej
jako /PRESENT, tak leze ven napeti (jinak je to odpojene).

K nabijeni je zrejme potreba komunikovat po tom SMBusu. Na to asi
existuji take nejake obvody. Chystam se, ze bych zkusil neco spachat,
ale netusim, kdy se k tomu dostanu.

http://sbs-forum.org/

Treba si v necem z toho poctete a k necemu Vam to bude. ;)
--
Zito