Jak na male pulsni zdroje s vysokou ucinnosti >80%

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Pondělí Říjen 20 21:58:46 CEST 2008

Nevím, ale mohu dát konkrétní případ.
Mějme TV, Stand-by režim.
v pravidlech společnosti je že spotřeba musí být menší než 1W, byla 2.2W.

výsledek byla spotřeba 0.9W, navýšení o 0.30haléřů (v korunách) a o jeden odpor méně, zbytek byla změněna součástková základna, proto to vyšlo dráže.
otázka je kolik stojí právě a jen výroba šmejdu a kvalitnějších součástek (ostatní je stejné, jen se objedná jiný partmnumber), ušetřený odpor (někde se ta spotřeba musela stáhnout :-). Podle mě to stálo za to protože se snížila spotřeba na 41% původní hodnoty v nejčastějším provozním stavu (sláva PR oddělení).
Já vím, je to jen zlomek procenta celková spotřeby. Elektrárny honí také každou desetinu procenta. pročpak asi?

Vemte to z jiné strany.
Set-top-box humax před dvěma roky.
Spotřeba v stand-by 10W, provoz < 12W.
nevěřeno, ověřeno na měřící aparatuře které se dá věřit, zíráno. Asi nemají pravidla o spotřebě ve stand-by.

Ještě si myslíte že to nemá smysl (alespoň pro věci které mají velké série)? Já jsem přesvědčen že má.

P.S.: Kolikpak jste zasadil stromečků? Já neco kolem 400ks (no není to moc, jedno dopoledne), musím se podívat jak si rostou. Nic jsem za to nechtěl.
Já jen s tím zaměřováním usílí, ta energie se někde musel vzít a zřejmě z fosilních paliv, jsme v čr.
ced