Odpov ědět odes ílateli: Hw-list Digest, Vol 48, Issue 70

Vlastimil Wagner v_wagner@wagsoft.cz
Pondělí Říjen 20 10:40:14 CEST 2008

Taky jsem koupil invertor, protože tahat se s těžkým
trafem bylo na nic a s rutilkama se mi moc dobře
nevařilo. Koupil jsem Gamu 1550 a jsem nadšený. Ale to
není podstatné. Po nějaké krátké době jsem
začal mít pocit, že to občas nefunguje jak má -
někdy se při zapalování oblouku začala elektroda
lepit a ne a ne zapálit a udržet apod. Pak najednou
konec a už jsem si neškrtnul. Měl jsem invertor pár
týdnů, říkal jsem si - to snad ne (takovejch
pěněz, pár svarů a konec). Tak jsem shodil kabely a
vzal měřák - na svorkách skoro 90V - to je divný
(to je ok), tak jsem zase nahodil kabely a nic - měřák
mezi elektrodu a kostru - 0V, tak jsem po tom šel a ejhle
- kabel k držáku elektrod nevede. Tak jsem rozhodil
konektor a bylo jasné - opáleno kolem šroubu,
měděné konce licny slity do měděné kuličky.
Tak jsem to očistil, pořádně dotáhl (to samé
jsem udělal na všech těchto spojích) a od té doby
to jede 100%.

Nespolehlivá funkčnost invertoru vysvětlena - byla
způsobena nekvalitním kontaktem na přívodním
kabelu ;o)

VW