Ucinnost zdroje se srazecim kondenzatorem?

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Neděle Říjen 19 19:03:27 CEST 2008

Životnost 100 let u běžného transformátoru je asi trochu nereálná. Pamatuji
si z dob, kdy jsem se ještě hrabal v elektronkových rádiích, že závit
nakrátko byl častý konec transformátoru. Zalévací hmoty po dlouhé době
stejně nasáknou, agresivní prvky ve vzduchu tomu napomáhají. A to nemluvím o
dnešních, přebuzených malých transformátorech.

Pokud budou použity dobré kondenzátory, nevidím důvod rozdílu mezi
životností spínaného zdroje a zdroje s klasickým trafem.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com