Ucinnost zdroje se srazecim kondenzatorem?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Říjen 19 15:05:50 CEST 2008

No já nevím, ale když dám odpor až za transil, budu to celé muset dimenzovat
na zkratový proud sítě, tedy řádově kA. Ty kA musí přežit i transil. Proto
dávám přednost odporu v sérii s kondenzátorem, dimenzovanému tak, aby při
běžném zapnutí do max napětí nedošlo k překročení opakovatelných hodnot a
při přepěťové špičce neopakovatelných. Dvoucestné usměrnění je snad
samozřejmé:-)

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
No já nevím, ale odrušovací kondy třídy X mají odolnost snad 1600 nebo 2000V
a myslím že s takovýma špičkama se tam musí počítat. Tedy na tohle
dimenzovat ten odpor, ale odrušovací kond má dostatečnou proudovou
zatižitelnost aby tohle vydržel i bez odporu. V tom případě bych tam dal
transil (např. pro 5V zdroj transil 6V8) pak malý odpor klidně i SMD (pro
omezení těch špiček, na transilu může být i 10V), gretz a filtrační kond
paralelně se zenerkou. V každém případě dvojcestné usměrnění, při
jednocestném dostanete ze stejné kapacity poloviční proud. Jo a vyjde tam
pro 100 mA skoro 2 uF, takže ke kondu paralelně z důvodu bezpečnosti
vybíjecí odpor nějakých 10M.