RE: OT: Hyper Threading, bylo: OT: Asus Eee - prijemne prekvapeni

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Sobota Říjen 18 14:14:52 CEST 2008

Nepamatuju si to přesně, myslím že šlo o nějaký databázový stroj, přesun aplikací z jednoho procesoru na druhý (operační systém se k tomu druhému procesoru chová jako k plnohodnotnému), o ceně za přesun aplikace z jednoho procesoru na druhý a o sdílení společné L1 cache oběma "procesory", kdy jeden procesor bere druhému cache a tím zpomaluje přístup k hlavní paměti.

Pokud aplikace ví, že jde o Hyper Threading procesor, potom může zamknout hlavní proces na hlavní procesor a pustit paměťově nenáročné výpočty na druhém procesoru. Potom lze získat nárůst těch 30%. Pokud aplikace pro Hyper Threading napsaná není (což je většina), potom nevýhody můžou převážit nad výhodama a vyplatí se Hyper Threading v biosu vypnout. Chce to vyzkoušet na Vašich aplikacích.

Vojta Bubník