Licna vs. drat bylo Re: Stineny kabel FTP

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Pátek Říjen 17 12:50:25 CEST 2008

Ahoj,

Licne bych se vyhnul, je prioritne na koncove spoje a do stavby opravdu
nepatri. Rozumny kompromis je UTPcko v provedeni drat. Tam kde pujde do země
(predpoklad je ale další dodatecna ochrana, chranicka, instalacni zlab...)
tak bych volil vnejsi provedeni. Je obvykle cerne a ma tuzsi izolaci, hur se
s nim dela. Po baraku pak klasicke UTPcko (drat) ve vnitrnim provedeni.
Cenove je to bez DPH v metrazi okolo 6 az 7 Kc/m u vnitrniho a 10 az 12 Kc /
m u vnejsiho. Pokud nechces baleni 305 m tak se stav u nekoho co instaluje
Internet a skus si od nej vypujcit krabici.. Alespon my to tak praktikujem,
co si kdo spotrebuje, to si zaplati. Konektorovat se daji i UTP kabely v
provedeni drat, ale pozor, jsou na to jiné konektory. Do licny se
"zapichavaji" doprostredka, u dratu "obejimaji" vodic. Pro idioten sichr
instalace se daji sehnat i UTPcka ve vnejsim provedeni, kde je vnejsi obal
trubicka a v ni jsou v silikonove vazeline "plovouci" draty. Instalace
celkem jde ale to konektorovani, patla to a na prime okonektorovani bych to
nedoporucoval. Jinak klasicky rack opravdu není nutny, existuji i
velkozasuvky na zed, tusim ze jsou pro 12 konektoru. Patch panely je mozno
sroubovati na zed, když se pod ne da rozumna lista (rozvadecovy "hreben")
jako organizer na kabely, tak to i vypada k svetu.

Pozn. Konektorovani v ASCII grafice to při pohledu od kontaktu v rezu vypada
takto:

           xxxxxxx
Licna      xOxxxOx
           xxxxxxx