Re: Miniaturni toroidy do DSP, kde koupit?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Říjen 16 11:08:52 CEST 2008

Problem pidi pulsnich zdroju, ktere maji byt skutecne logn life je vice, zjistite, ze problem zacne byt i s elity na primaru, respektive naddimenzovani by bylo nutne i zde, pricemz vysledek neni v horizontu desitek let zcela jisty. Dale je problem s dostupnosti soucastek, sehnat pidi trafka neni az tak snadne, zvlaste pokud toho nechystate vyrabet desitky tisic ks, ale jen desitky ks.
Kolega prisel s myslenkou zrecyklovat nabijecku k mobilu, ktere dnes koupite za par desitek korun, tak jsme vzali dva nahodne vybrane modely a provedli jejich pitvu s nejakym tim merenim, des bes ucinnost pod 50%, konstrukce "bez" zpetne vazby respektive  takova ta klasika, kdy se napeti na sekundaru  zvysuje s odchazejicim elitem na sekundaru.  Zkratka nase myslenka, vyplepsime filtraci na primaru sekundaru, dame lepsi diody se neukazala jako pruchozi.
Skoda

>Pro 5V 100mA, pokud už tam bude trafo, bych taky použil lineární stabilizátor, protože je nejjednodušší. Ten toroid, pokud tak malý seženete, bude určitě mnohem lepší než EI trafo. Jinak spínaného step down stabilizátoru bych se nebál, je to jen otázka dimenzování elektrolytů. Mám ve zvyku používat u low ESR elitů cca poloviční proudové zatížení než je v katalogu. Před 10 lety jsem dělal zdroje pro životnostní zkoušky baterek. Ze společného zdroje (Galfont 12V 250A) filtrovaného tlumivkou a baterkou NiCd 360 Ah je napájených 12 step down měničů 8V 30A a 6x 8V 100A. Měniče nabíjejí i vybíjejí, při vybíjení rekuperují do té filtrační (a i
zálohovací) baterky. Pochopitelně cykly jsou posunuté tak aby nenabíjelo nebo nevybíjelo všechno najednou. Nevím jak jsou na tom po těch 10 letech elity, ale všechno funguje a při kalibracích se to chová stále stejně. Pokud by jste chtěl pro tyhle malé výkony step down s malou vlastní spotřebou, koukněte pro inspiraci do PE 7 a 8. Jsou tam měřené i účinnosti toroidů 20 a 50W, pro 20W vychází maximum účinnosti okolo 5 - 10W. Takže pokud honíte účinnost, pro ten váš 1W by bylo optimální možná 3W trafo.
Anděl