[OT] Prechod DVB-T jak to tedy je?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Čtvrtek Říjen 16 06:24:43 CEST 2008

mo ja bych rekl, jako prilezitostny ctenar letaku z makra atd. ze to HD zacina pekne rychle nastupovat.
prave treba to, ze i takova nova zacala vysilat HD urcite popostrci dalsi k tomu samemu.
jinak jsem nekde na prodejne videl na velikym placatym tv vysilani v HD(nejakej sat, snad discovery) a dalo se na to koukat
snad z 30cm koukat jestli ten eskymackej pes ma blechy :-) tomuhle rikam zase po nejaky dobe "pokrok", nebo alespon
viditelna zmena. kdyz se podivate kolik ted uz stoji kamery s HD rozlisenim, tak podpora vyuziti HD je obrovska a snad i
dost rychla. s tim souvisi i rozliseni fotek, ktere si taky chceme "poradne" prohlidnou nejlip v kolektivy a gauci a se tlacit
v rohu u pc atd...
takze HD technika je tady, bez ni to uz nepujde :-)
tomik.
P.S.
ted v letaku makra byla i plazma ve full HD, coz jsme zatim nevidel a za normalni cenu ....

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Wednesday, October 15, 2008 10:33 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Prechod DVB-T jak to tedy je?

2008/10/15 Petr Tošovský <PetrTosHW@ptmodel.cz>:
> Nekdy si rikam, ze uz tu par lidi neda dopustit na "stare dobre casy".
> Slova - mozna jednou HD - jsou celkem zavadejici, kdyz uz se
> distribuuji HD filmy na BlueRay, HD LCD TV ma kde kdo atd. Libiva
> rozmazanost obrazu na CRT a PAL se zamenujete s jeho kvalitou.

Moje úvaha "možná jednou" se vztahovala na TV vysílání. Že máte aparaturu, na který můžete přehrát film v HD rozlišení je fajn, ale to jste odkázanej jen na svoji sbírku filmů (případně na sbírky kamarádů nebo videopůjčovny, ale zdaleka ne každá bude mít HD filmy a asi ne tolik jako na klasických DVD).

Jenže HD televize je vám na dvě věci, když nejste zrovna v místě, kde je taky HD televizní vysílání. Když vidim, jakým tempem se rozbíhá DVB-T, tak je mi jasný, že nástup HD vysílání nebude o moc rychlejší, pokud vůbec bude nějakej.

(Jo, ještě je tady ten satelit, ale tam je zatim HD programů jako šafránu.)

Pavel Kadečka.