Miniaturni toroidy do DSP, kde koupit?

Čtvrtek Říjen 16 01:14:45 CEST 2008

Pro 5V 100mA, pokud už tam bude trafo, bych taky použil lineární
stabilizátor, protože je nejjednodušší. Ten toroid, pokud tak malý seženete,
bude určitě mnohem lepší než EI trafo. Jinak spínaného step down
stabilizátoru bych se nebál, je to jen otázka dimenzování elektrolytů. Mám
ve zvyku používat u low ESR elitů cca poloviční proudové zatížení než je v
katalogu. Před 10 lety jsem dělal zdroje pro životnostní zkoušky baterek. Ze
společného zdroje (Galfont 12V 250A) filtrovaného tlumivkou a baterkou NiCd
360 Ah je napájených 12 step down měničů 8V 30A a 6x 8V 100A. Měniče
nabíjejí i vybíjejí, při vybíjení rekuperují do té filtrační (a i
zálohovací) baterky. Pochopitelně cykly jsou posunuté tak aby nenabíjelo
nebo nevybíjelo všechno najednou. Nevím jak jsou na tom po těch 10 letech
elity, ale všechno funguje a při kalibracích se to chová stále stejně. Pokud
by jste chtěl pro tyhle malé výkony step down s malou vlastní spotřebou,
koukněte pro inspiraci do PE 7 a 8. Jsou tam měřené i účinnosti toroidů 20 a
50W, pro 20W vychází maximum účinnosti okolo 5 - 10W. Takže pokud honíte
účinnost, pro ten váš 1W by bylo optimální možná 3W trafo.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, October 15, 2008 11:38 PM
Subject: Miniaturni toroidy do DSP, kde koupit?

:-)
Pokud vite o nejakem spinanem napajeci, ktery snese nasazeni 7/24 po dobu
cca 20 let, bude mit stejnou odolnost proti bordelu v siti jako toroid tak
sem s nim.
Problematice jak  napajet zarizeni s  odberem radove 100mA 5V urcena pro
dlouhodoby trvaly provoz jsem venoval nejeden vecer a i kdyz jsem puvodne
preferoval spinane reseni a to bud primo z 230 nebo trafo + step-down na
sekundaru, vratili jsme se po provedeni chybove analyzy pokorne k trafu +
linearnimu stabilizatoru, s prihlednutim k celkove ucinnosti bychom chteli
pouzit toroidy.