Relatkova pamat

Ivo Strasil istrasil@centrum.cz
Středa Říjen 15 17:47:17 CEST 2008

Jako decko jsem si v knihovne pujcil knizku se schematama vytahu a byla
to aspon mesic moje oblibena cetba:)

Co si matne pamatuju:
- hodne jednoduche reseni bylo s "patrovymi prepinaci", v kazdem patre
neni jenom obycejny spinac detekce polohy klece, ale tripolohovy spinac,
ktery je prepinany kovovym vedenim na boku klece a svou polohou udava
rizeni primo stav 'klec tady/pod/nad', takze rizeni staci jenom jedno
rele na kazdou stanici + par stykacu (motoru a svetla).
- dalsi uspora byla tim, ze se ty pametove rele zapojily jedno na dve
patra a jedno pomocne rele prepinalo liche/sude patro, takze stacilo
N/2+1 rele

- slozitejsi vytahy mely neco na zpusob indukcnich cidel a releoveho
registru polohy klece, to je asi to, co psala Sasa. Tenhle system je v
Brne ve vetsine panelaku, kdyz si chce clovek privolat vytah i s lidma
do prizemi, staci mu vypnout a zapnout jistic a protoze logika ztratou
napajeni zapomene, kde je klec, sjizdi na jakoukoliv volbu vzdycky do
prizemi.
- do tohoto rizeni se dodelal i system zastaveni poloprazdneho dolu
jedouciho vytahu pridrzenim tlacitka privolani, ale neznam misto, kde by
to lidi doopravdy pouzivali.

- a u slozitejsich rizeni s pameti pro smer nahoru i dolu byla unikatni
poznamka, ze nalezeni poruchy je pro jejich slozitost temer nemozne a
doporucuje se vycistit a nebo vymenit vsechny rele:)

Hezky vecer,

Ivos

>>> http://www.liftcomp.cz/images/modernizace/reseni4_b.jpg