generator funkcii (Re: jednocip, fpga, vyber z drogerie)

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Středa Říjen 15 14:35:39 CEST 2008

ten obrazok je len prvy 'proof of principle' aby som zistil kolko
zdrojov to zozere v fpga a ako rychlo by to vedelo bezat. Este sa na tom
samozrejme popracuje.
Tych 16k x 16 je vsetka pamat co je k dispozicii v tomto cipe. Vacsie
cipy su samozrejme k dispozicii ale nie su uz vyvodove ale len BGA. u
altery som nepozeral ale nepredpokladam ze tam budu zasadne rozdiely. Da
sa samozrejme pouzit vacsia externa pamat, nejake som hladal ale nic
lahko dostupne a rovnako rychle som nenasiel. Ak ta napadne nieco
staticke resp. sdram v rade 160/200MHz tak sem s tym.
Najrychlejsia a najvacsia co som nasiel v drogerii bola K4S641632K-UC75
u tme. Chcel som zacat s niecim jednoduchym za co ma zdrbal uz aj Tosa,
lebo ma pocit ze som neakceptoval jeho navrhy :-) Lietajuci tank ktory
zaroven pali slivovicu budeme stavat neskor, rozsirovat funkcie sa
samozrejme daju donekonecna. Tuto otazku nechajme na dalsiu diskusiu.
Tato doska ma fungovat primarne ako generator priebehov a digitalneho
slova. Co sa deje okolo MiniLa neviem odkedy som dal vyrobit plosaky.
Nebranim sa prepracovaniu hardware minila na nieco modernejsie ak by bol
zaujem. To by bol uz treti prostroj ktory by som vyrabal a vobec ho
nepotrebujem :-)))
LEDky samozrejme pridam, zatial som zacal len velmi naivne a
nesystematicky overovanim kolko sa da vymacknut z fpga a zacal som
rozmiestnovat blokovacie kondenzatory na doske :-)) je to zatial len
koncept.
Ten akoze offset (TW) suvisi s tym ako sa cislicovo generuje signal. Nie
je to offset ale fazovy inkrement ktory sa kazdy hodinovy pulz pripocita
ku fazovemu akumulatoru.

----- prieskum trhu ------
bol by zaujem o takyto generator spracovany do podobnej formy ako bol
DDS generator?

pre mna je to teraz len hracka kym bude nejaka poriadna robota v robote.
Kedze mi dutnavko-rezistorova logika nefungovala dostatocne spolahlivo
na to aby som si postavil tretie hodiny tak som sa zacal hrat s niecim
inym...
b.