Relatkova pamat

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Úterý Říjen 14 14:01:06 CEST 2008

Jak to tak sleduju tak koukám, že už jsem taky pamětník...

Relátkovou paměť jsem viděl na děrovačce děrných štítků. Byla z 960
jazýčkových relé (štítek měl děrovací místa po 12 v 80 sloupcích).
Byly to bloky po 20 relátkách, ocelový profil U a v něm 20 cívek vedle
sebe. Ovládání bylo kupodivu pomocí logiky postavené z diskrétních
tranzistorů. Bohužel si nepamatuju typ, snad Consul (česká výroba).

Funkce je jednoduchá, v jádře cívky je jazýčkový kontakt, po krátkém
přivedení proudu sepne a drží napájení cívky.

Aleš Procháska