feritova pamat

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Úterý Říjen 14 08:42:16 CEST 2008

Co si pamatuju z davnych dob, tak to funguje genialne proste, ferity maji
"divnou" hysterezni smycku, takze se magneticky tok meni skokem, nebo vubec.
Takze do adresnich vodicu se pusti proud, tam, kde se ve feritu krizi, tak
to staci na zmenu, tam kde je jen jeden to nestaci. A pokud dojde ke zmene,
tak se indukuje napeti v datovem vodici - cili u toho je IMHO jedno, jestli
vede krizem nebo spolu s nejakym adresnim vodicem - mozna se pak lisi
algoritmus cteni, u tech krizem bude IMHO jednodussi..

Ale stejne nechapu, jak to mohlo relativne spolehlive fungovat, videl jsem I
R/W elektroniku z diskretnich soucastek a to je masakr... Ukazat jim v ty
dobe 2GB mikroSD..... ;-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Zdeněk Kašpar
Sent: Tuesday, October 14, 2008 8:27 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: feritova pamat

Omlouvám se, ale po včerejším návratu ze služebky jsem neměl už sílu cokoliv
hledat ve změti archivního garážového bordelu (ale určitě tam ty skripta
někde jsou ;-) ).

Nicméně si dovolím krátkou přílohu, kde je vyobrazeno prodrátování té mé
feritky. Osobně si myslím, že ty ortonogální signály jsou adresa a data, a
ty příčné dráty jsou zápisový a čtecí vodič. Vhodnou superpozicí signálů a
orientací proudu se dosahuje zápis do a vyčtení z feritu.

V té Baluové paměti je také více vodičů, mrkněte na okraj desky, ale nejsou
vedeny šikmo. Zřejmě to souvisí s organizací paměti a možná, že jde i o
výrobní optimalizaci - dvěma směry se to provléká určitě lépe, než čtyřmi.

Celou paměť jsem vrazil do scaneru, ale je to JPG cca 460kB - pokud může
někdo vystavit, rád pošlu. Ma jiný tvar, než ta od Balua - obdelník.

Zdeněk Kašpar