Teorie: Vypocet ztratoveho vykonu

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Sobota Říjen 11 21:05:18 CEST 2008

Ahoj,

Myslim, ze by som zacal tym, ze by som odpojil gate tyristoru, prekreslil si B-E alebo S-G, podla typu toho tranzistoru a pozrel sa, co to vlastne vyjde... To bude asi hlavny problem.

A.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Saša Svobodová
Sent: Saturday, October 11, 2008 7:56 AM
To: HW-news
Subject: Teorie: Vypocet ztratoveho vykonu

Hezke rano,

    resim tu jeden "zapeklity" problem a rada bych pozadala zkusenejsi o radu. Zaroven se omlouvam za prilohu, ale ma 12kB tak to snad nevadi :-)

    Jde mi o to, jaky se ztraci vykon na odporech R3 a R4. Musim pri vypoctu uvazovat efektivni hodnotu napeti za usmernovacem a nebo tu maximalni, kterou dosahuje pri pruchodu stridaveho napajeciho napeti maximem? Ja si myslim, ze bych mela pocitat s tou efektivni, ze se vlastne jedna o stridavy proud, jen jsou obe pulvlny otocene na stejnou stranu. Nicmene jsem se ptala nekolika lidi a dostala jsem ponekud rozporuplne odpovedi.

    Jen si dovolim upozornit na fakt, ze diodou D5 a obema odpory proteka dvoucestne usmerneny proud, dioda D5 neni usmernovac, je to oddelovaci dioda zabranujici vybiti kondenzatoru C1 pri jednom z provoznich stavu celeho obvodu.

					Saša K. Svobodová

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz
   mobilni mail: svobodova . sasa      @       vodafonemail.cz