Teorie: Vypocet ztratoveho vykonu

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Sobota Říjen 11 07:55:39 CEST 2008

Hezke rano,

    resim tu jeden "zapeklity" problem a rada bych pozadala zkusenejsi o
radu. Zaroven se omlouvam za prilohu, ale ma 12kB tak to snad nevadi :-)

    Jde mi o to, jaky se ztraci vykon na odporech R3 a R4. Musim pri
vypoctu uvazovat efektivni hodnotu napeti za usmernovacem a nebo tu
maximalni, kterou dosahuje pri pruchodu stridaveho napajeciho napeti
maximem? Ja si myslim, ze bych mela pocitat s tou efektivni, ze se
vlastne jedna o stridavy proud, jen jsou obe pulvlny otocene na stejnou
stranu. Nicmene jsem se ptala nekolika lidi a dostala jsem ponekud
rozporuplne odpovedi.

    Jen si dovolim upozornit na fakt, ze diodou D5 a obema odpory
proteka dvoucestne usmerneny proud, dioda D5 neni usmernovac, je to
oddelovaci dioda zabranujici vybiti kondenzatoru C1 pri jednom z
provoznich stavu celeho obvodu.

					SaĹĄa K. SvobodovĂĄ

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz