Poskozena USB FLASH

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Říjen 9 17:43:56 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 9.10.2008 od Jaroslav Buchta:

> No na flashky by me to ani nenapadlo,

To samozrejme zalezi na tom, jak kvalitni flash disky pouzivas. Ja mam
pro sve pouziti spoustu flash disku a spousty jich neustale rozdavam
svym zakaznikum. Prazdnych i s nahranymi informacemi, daty ci
programy. Ruzne s nimi manipuluji, potiskavam si je apod. Nejake
flashky mam v tasce, kterou porad nosim s sebou a na ni mam soubory,
ktere nosim k zakaznikum. Nejake flashky mam v aute a na nich
audioprogramy do prehravace v aute. A nemam problem, o zadna data
neprichazim.

> k dvojici std. disku v USB krabicce uz mam celkem duveru, ze alespon
> 1 prezije (a data jsou normalne jeste na 3., provoznim)

Uz jsem se setkal s nekolika "USB krabickami" i samotnymi USB/IDE
prevodniky, ktere data likvidovaly. Jeden takovy prevodnik tu dokonce
mam nekde ve skrini a na pozadani mohu zapujcit, aby ses presvedcil,
jak blbe to take muze fungovat.

Dodal jsem take nekolik malinkych 8 GB harddisku od Pretecu (velikost
0,8" nebo tak nejak, proste malych jako sirsi flash disk). A jeden z
nich uz jsem reklamoval, zdechnul.

Nicmene spolehlivost nebo nespolehlivost se neda posuzovat na nekolika
kusech - ani na nekolika desitkach kusu, ani na nekolika stovkach
kusu.

> Proto nechapu, proc se honi kapacity FLASH, kdyz rozumna hranice je
> IMHO tak 1GB, pak uz se to plni extremne dlouho a na stradani dat
> jak bylo uvedeno je to kvuli spolehlivosti problematicke. Jeste tak
> prenos filmu, ale vypalit DVD mi prijde rychlejsi...

Protoze DVD je velke jako krava a neni nic jednodussiho, jak treba
prenest haldu souboru z jednoho pocitace do druheho, kdyz neni sit,
nez strcit do USB flash disk...

Mam tu pod stolem takovy maly server, maly proto, aby mi zabral co
nejmene mista a aby mel malou spotrebu (jinak je v nem Intel Core 2
Duo, 4 GB RAM, 1,5 TB HDD a jede mi na nem Windows 2008 Server), no a
nemam v nem optickou mechaniku. Proste proto, ze je tam uplne na nic.
Byla potreba akorat na instalaci, to jsem si pres USB pripojil externi
optickou mechaniku. A kdyz jeste (zamerne) nebyl pripojen k siti,
prenasel jsem si tam data prave pres flash disk. Treba nekolik GB dat
posty Kerio Mail Server. Pres flash disk je to daleko vetsi pohoda nez
pres externi optickou mechaniku.

Ze tady bylo uvedeno, ze flash disky jsou nespolehlive, to je sice moc
pekne, ale je to zcela neprukazne tvrzeni. Velmi podobne tomu, ze jsou
nespolehliva DVD-R/RW media. Mimochodem, flash pamet je dnes uplne
vsude, ve vsech modernich zarizenich, ve vsech mikrokontrolerech,
mericich pristrojich, televizich, hrackach, fotacich, PDA, navigacich,
zakladnich deskach, discich SSD, kartach do fotaku... Kdyby pamet
flash byla tak nespolehliva, tak by se to projevilo nejen ve flash
discich, ale take vsude jinde. A to by se vsichni asi hodne divili.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz