RE: Proudový omezovač - obvodáři poraďte prosím...

Středa Říjen 8 09:14:57 CEST 2008

Abych se přiznal, tohle nějak nechápu, jak to mám přemístit ještě více na výstup a posílit tranzistorem ??? Skica by nebyla ?

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Tuesday, October 07, 2008 10:21 PM
To: HW-news
Subject: Re: Proudový omezovač - obvodáři poraďte prosím...

Měl byste hlavně zkusit přesunout D1-D4 (+posílit tranzistorem) na výstup.

Darlingtonů se pokud možno zbavte. Dále si zkuste vybrat mezi C5 a C6 jeden, oba naráz jsou spíš zdrojem problémů. Za pokus stojí i jen samotný C12.

PH

From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky@linde-mh.cz> Zakoupil jsem VN tranzistory MPS-A44 a zkusil všechny uvedené rady, které zazněly.
Pozitiva - tranzistor neodešel ani jediný, regulace proudu chodí na všech rozsazích docela dobře Negativa - ta bestie proudová špice tam při náběhu pořád je. Sice už je o poznání užší - asi 3 us ale je tam.
Zkoušel jsem zrychlit náběh regulace kondenzátorem C12, trošku se zúží ta špice ale přibude její exponenciální doběh.
Asi už to tak nechám, doufám, že se měřený prvek těmi cca 300mA x 3us nezničí. Navíc to mám na kontaktním poli, takže dlouhé přívody atp, zkusím si dát záležet na návrhu DPS.

Scope1 je průběh napětí na R3 (12 Ohm = 50mA) při výst. napětí 50V, scope2 při 5V.
Každopádně pokud by byla ještě nějaká dobrá rada, děkuji za ni předkem.