RE: Proudový omezovač - obvodáři poraďte prosím...

Úterý Říjen 7 21:16:39 CEST 2008

Pokračování z neděle.
Zakoupil jsem VN tranzistory MPS-A44 a zkusil všechny uvedené rady, které zazněly.
Pozitiva - tranzistor neodešel ani jediný, regulace proudu chodí na všech rozsazích docela dobře
Negativa - ta bestie proudová špice tam při náběhu pořád je. Sice už je o poznání užší - asi 3 us ale je tam.
Zkoušel jsem zrychlit náběh regulace kondenzátorem C12, trošku se zúží ta špice ale přibude její exponenciální doběh.
Asi už to tak nechám, doufám, že se měřený prvek těmi cca 300mA x 3us nezničí. Navíc to mám na kontaktním poli, takže dlouhé přívody atp, zkusím si dát záležet na návrhu DPS.

Scope1 je průběh napětí na R3 (12 Ohm = 50mA) při výst. napětí 50V, scope2 při 5V.
Každopádně pokud by byla ještě nějaká dobrá rada, děkuji za ni předkem.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Koder Petr
Sent: Monday, October 06, 2008 3:08 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Proudový omezovač - obvodáři poraďte prosím...

Vim ze vetsina rad uz padla, ale napisu si sve...

Ve schematu Q5 opravdu nemá omezen proud baze a aby sepnul Q6, musí se Q5 pretizit (U-R10 > 0,6V). Podle meho je Q5 ve schematu na skodu (proud baze zpusobuje chybu), staci Q6 a jeho bazi pripojte přes ochranny odpor na snimaci R3. R10 vyhodte také. Dále bude jiste problematicky C5 (podle schematu elyt, tedy predpokladam vetsi kapacitu. C6 se pokuste také vyradit. Proti kmitani bych zkusil dat maly C mezi bazi a kolektor Q1.

Snad jsem se nekde "nesek"
Petr