OT: Linuxova opravneni k souboru

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Neděle Říjen 5 10:39:18 CEST 2008

Ahoj Saso,
urcite se najde nejaky povolany linuxak, ja jsem tucnakem skoro nepoliben, ale:
-R - read
-W - write
-X - eXecute (pravo/moznost spoustet. Proste kdyz soubor nema Xko,
nejde spustit).

Dale: prava jsou pro world - group - owner (vsechny - cleny skupiny
majitele - majitele). Proto 3 skupiny rwx. Ted misto jednotliva rwx
dosad 1, misto pomlcky 0 (ma dane pravo - nema dane pravo). No a pak
to preved to osmickove soustavy. (kazdou tu skupinu 3 nul/jednicek
preved na cislo 0..7. No a mas to:)
zdravi
Marek