OT: Linuxova opravneni k souboru

Pavel Krafčík hw@pjk.cz
Neděle Říjen 5 10:32:15 CEST 2008

x je spustitelný soubor. V linuxu se musí spustitelný soubor označit.
Není to jako ve windows, které se řídí příponou.

Z toho důvodu je dobré soubory s plným přístupem nastavovat jako 666.
777 je špatně, pokud to nejde spustit, nebo to není adresář.

Pomlčka znamená, že člen skupiny nemá oprávnění na to, co pozice povoluje.

Pavel Krafčík