[OT] proc je pozemni vysilani TV

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Říjen 5 07:02:07 CEST 2008

2008/10/4 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta@gmail.com>:
> No tak abych upresnil, ja to bral prevazne jako technicky problem, prijde mi
> to digitalni pozemni vysilani proste nadbytecne, zvlaste kdyz vidim, jake
> jsou kolem toho tahanice. Pritom to pres sat uz dlouho funguje, dokonce to
> poskytuje vice spolecnosti, konkurence atd... Jestli me bude TV objektivne
> informovat nebo politicky skolit si preberu sam, ja beru TV jako zdroj
> zabavy, nic vic, nic min. Kdyz chci neco zjistit, jdu na internet.

Že zrovna vy máte dobrý podmínky pro příjem ze satelitu neznamená, že
je má každej. Musíte mít totiž přímou viditelnost na družici.
Představte si panelák, kde je jedna strana na sever - a ty byty jsou
dělaný tak, že nemaj okna na jih. Nebo i když maj, tak je tam nějaká
překážka, buďto stromy nebo další barák. Jednou jsem viděl asi
pětimetrový ráhno, na kterym byl přidělanej satelit, bylo to v horním
patře, ta strana nebyla přímo na sever, ale nějak šikmo. Z toho je
vidět jaký zoufalý věci některý lidi dělaj, aby měli doma příjem ze
satelitu. Jo, taky se můžete domluvit se sousedem z jižní strany, že
si skrz jeho byt protáhnete kabel a na jeho balkón přiděláte parabolu,
no úspěch není zaručen a nevíte co bude když soused byt prodá - jestli
bude novej majitel stejně tolerantní atd...

Jistě, v paneláku se to nechá řešit jinak - překonvertováním do
společný antény, ale aby to k něčemu vypadalo, tak to musí bejt
speciální zařízení, navíc každej kanál = extra přijímač + extra
modulátor. To pak leze docela do peněz. A nakonec ani není technicky
možný do tý společný antény nacpat všechny programy, co chytnete ze
satelitu.

> Jeste technicka - jak se to bezne zemni? LNB jsou plastove, signalova zem
> nikde neni s nicim spojena. TV a SAT (slouceno a rozdeleno) tam produkuje
> docela slusne napeti, ktere je docela I na dotek citit. Mam stineni koaxu
> nekde pripojit na ochranny vodic? (pobliz je na pude vodic na uzemneni
> koupelny)  Kovovy drzak a parabolu asi na svod hromosvodu, nebo taky na ten
> vodic? (nakonec ten je taky pripojen na zemnici pasy).

Běžně se to asi nezemní vůbec. Pokud máte televizi z nějakýho důvodu
propojenou s počítačem, tak to stejně zemnit nemůžete, jinak se objeví
brum ve zvuku a někdy i pruhy v obrazu.

Pavel Kadečka.