[OT] proc je pozemni vysilani TV

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Sobota Říjen 4 19:26:47 CEST 2008

> A radio+televize neni jen nastroj pro pobaveni mas, ale je to i nastroj
> pro informovani v pripade problemu (od zivelnych katastrof po valcne
> konflikty). A i v tom mi pripada pozmni vysilani mene zranitelne.

Zde bych si dovolil oponovat - televize a rozhlas jsou primárně určeny pro
manipulaci veřejnosti.
Řeči o službě veřejnosti jsou jen prázdné kecy, lhostejno, zda se jedná o
komerční nebo státoprávní vysílání. Cílem manipulace jsou jak spotřebitelské
chování veřejnosti, tak i volebni preference.
Způsob distribuce televizního signálu z pohledu manipulace spotřebitelského
chování není rozhodující, pro manipulace politického charakteru potřebujete
mít kontrolu nad distribučním médiem. Proto se domnívám, že až do chvíle,
než bude mít česká vláda k dispozici základnu pro ovládání satelitů, bude
trvat na udržování terestrického vysílání, které má plně pod kontrolou ať už
přes státoprávní televizi a rozhlas, či prostřednictvím licencí
poskytovaných komerčním subjektům.

JF