[OT] proc je pozemni vysilani TV

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Sobota Říjen 4 14:35:17 CEST 2008

> Tohle je snad jednoznacne i bez statistiky.
Ze je neco jednoznacne i bez statistiky ma asi stejnou relevantnost,
jako JPP. Ze se podpora linuxu pro programovadla vyplati a je to
jednoznacne dobra volba (viz. nedavna diskuze) tady je taky nekterym
pomerne jasne, ze. Akorat ony ty firmy jsou hloupe, zaplatily si
pruzkum/studii a ejhle, ani jedna to nedela. No asi jsou to hlupaci,
kteri nerozumi svemu podnikani.

>Jestlize mate system ktery
> funguje (DVB-S)
Mate? Ja ho nemam. Vy ho taky nemate, rek bych. Ptal jsem se sousedu -
taky ho nemaj. A co je podstatne - stat ho taky nema. A co vic - neni
ho sam schopen ani vybudovat. Ty pozemni vysilace asi jeste jakz takz
postavi a vybavi, ale toho satelita jen tak z praku nevystreli. A
radio+televize neni jen nastroj pro pobaveni mas, ale je to i nastroj
pro informovani v pripade problemu (od zivelnych katastrof po valcne
konflikty). A i v tom mi pripada pozmni vysilani mene zranitelne.

>a chcete vybudovat system ktery jeste nemate a
> nefunguje (DVB-T), tak je jasne ze se jedna o investici. Dle meho
> nazoru
> navic o investici pomerne hloupou.
No vidite, ja koukam na zpravy, vyjimecne na (vetsinou strarsi) film.
Z toho hlediska je pro mne zaplaceni 4KKc (ci kolik tu nekdo zminoval)
za nejaky satelit - abych pouzil vase slova - investici hloupou. A to
uz vubec nemluvim o tom, ze bych nekomu pravidelne kazdy mesic
prispival do kasicky za nejakou potrhlou kartu. (nebo to jde i bez
toho? Priznam se, ze tomu nerozumim - pozmeni vysilani je vic, nez
kolik potrebuju)

Pokud mame system ktery funguje
> (DVB-S) a chceme vybudovat system ktery neni lepsi nez DVB-S, nema
> smysl takovy system budovat. Alespon do te doby pokud
> ten budovany system (DVB-T) nenabidne podstatne lepsi funkcionalitu. A
> tohle se momentalne nedeje.
>
> Ve velkych prumyslovych podnicich by Vam za takovou investici poradne
> namlatili. Dokud stare funguje a jeho inovace neprinasi nic noveho,
> nesaha se na to....

Ale ona ta inovace (prechod na DVB-T) prinasi myslim dost noveho.
Prinasi moznost vysilat vice programu najednou (z meho pohledu zadna
vyhoda, ale ja jsem ochoten tolerovat nazory jinych). No a abych
nezapomnel - stejne jako ten satelit prinasi vsude vychvalovanou
digitalni kvalitu (==kostickovani a vypadky:)

Vam se zda zbytecne pozmeni vysilani, mne se zda zbytecny satelit. A
znam hromadu lidi, kterym se zda satelit taky zbytecny. A znam hromadu
lidi, kteri si bez satelitu nedovedou predstavit zivot. Znamena to
snad, ze by se melo jedno nebo druhe zrusit? Zkuste si pripustit, ze
jsou i jine pravdy nez ta vase jedina spravna, jednoznacna a
nevyvratitelna.
Marek